Порядок призначення пенсій особам, звільненим з військової служби у зв’язку з демобілізацією

post 63416 330Відповідно до статті 2 Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”, згідно з якими пенсіонерам з числа військовослужбовців та осіб, які отримують пенсію за цим Законом, у разі призову їх на військову службу під час мобілізації, на особливий період до Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань виплата пенсій на час такої служби не припиняється.

 

Після звільнення із служби цих осіб виплата їм пенсії здійснюється з урахуванням додаткової вислуги років на день їх демобілізації. Якщо новий розмір пенсії у цих осіб буде нижчим за розмір, який вони отримували у мирний час, виплата їм пенсії здійснюється у розмірі, який вони отримували на день призову на службу у зв’язку з мобілізацією, на особливий період.

 

З урахуванням зазначеного, після звільнення з військової служби та у разі виявлення бажання перегляду розміру пенсії, демобілізована особа має звернутись до уповноваженого структурного підрозділу (облвійськкомату, Управління МВС, СБУ, тощо…) з питання надання документів для призначення пенсії до органів Пенсійного фонду України.

 

Для призначення пенсії мають бути подані зокрема: заява, грошовий атестат, довідка про додаткові види грошового забезпечення та розрахунок вислуги років.

 

Уповноважений структурний підрозділ відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до ЗУ «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 р. № 3-1 оформляє Подання про призначення пенсії та подає його до органу, що призначає пенсію з усіма необхідними документами.

 

При цьому слід зауважити, що при зверненні за призначенням пенсії з нової посади у зв’язку з демобілізацією, право на пенсію таких осіб не переглядається. Грошове забезпечення  визначається відповідно до статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб,звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та пункту 7 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 17.07.1992 року № 393, з урахуванням середнього розміру щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії за 24 останні календарні місяці служби.    

 

При цьому розмір пенсії визначається відповідно до норм Закону, що діють на момент звернення за переглядом розміру пенсії з урахуванням набутої вислуги років від часу повторного прийняття на службу до дня демобілізації або звільнення. 

 

Орган, що призначає пенсію у десятиденний строк з дня отримання розглядає надані документи та виносить рішення щодо призначення пенсії з урахуванням нового грошового забезпечення та вислуги років. Якщо новий розмір пенсії демобілізованого є нижчим за отримуваний ним на час звільнення зі служби, виплата йому пенсії здійснюється у розмірі, який він отримував до мобілізації. Про це пенсіонер повідомляється встановленим порядком. 

Актуально для фізичних осіб-підприємців

vse zhe zastavyat platit nalog na nedvizhimostЦивільним кодексом визначено, що суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи. Фізичні особи можуть бути власником будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.

 

Водночас, власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, установлених законом.

 

Податковим кодексом визначено, що платниками податку на нерухоме майно є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

 

Отже, фізична особа – підприємець використовуючи своє власне майно (житлову та нежитлову нерухомість) для здійснення підприємницької діяльності сплачує податок на нерухоме майно за нормами, передбаченими для фізичних осіб.

 

Нагадаймо, обчислення суми податку для фізичних осіб здійснюють  контролюючі органи за місцем податкової адреси власника нерухомості та до 1 липня надсилають податкове повідомлення-рішення для сплати. Фізичні особи протягом 60 днів з дня вручення такого повідомлення рішення зобов’язані сплати податок.

 

Відділ комунікацій Головного управління

ДФС у Закарпатській області

Для отримання пенсії необхідно укласти договір

1417511221 1572660 1424250799861417511221 1572660 142425079986Законом України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов»язкове державне соціальне страхування» визначено, що право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування мають особи, які досягли 16-річиого віку та не належать до платників єдиного внеску, визначених пунктами 2-14 частини першої статті 4 Закону № 2464. у тому числі іноземці та особи без громадянства, які постійно проживають або працюють в Україні, громаляии України, які працюють або постійно проживають за межами України, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода па обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

У наведеному переліку осіб не зазначено, що для непрацюючих пенсіонерів існують обмеження щодо можливості добровільної участі у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування шляхом укладення відповідного договору.

Таким чином, підстави для відмови в укладенні договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування для непрацюючих пенсіонерів відсутні.

Державна фіскальна служба України рекомендує непрацюючим пенсіонерам звертатися до Пенсійного фонду України з питання доцільності укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування для перерахунку пенсії.

Додатково повідомляємо, що абзацом п»ятим пункту 3 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року №384/2011 встановлено, що одним з основних завдань Пенсійного фонду України є призначення (перерахунок) пенсій.

Сектор комунікацій ДПІ у м.Ужгороді ГУ ДФС у Закарпатській області

Як критикувати публічних осіб?

116795Юристи зацікавились визначенням поняття «публічна особа» та правовими межами, в яких можна здійснювати критику публічних осіб, у тому числі й суддів, з урахуванням міжнародних стандартів та практики Європейського Суду з прав людини.


Про це йшла мова на круглому столі Секції суддів Асоціації правників України спільно з Львівським окружним адміністративним судом, повідомили “ЗіБ” в АПУ.

 

«Критика публічних осіб має не лише юридичний аспект, але й філософський. Це одна з тематик, де найбільш чітко прослідковується конфлікт інтересів різних суспільних груп. Так, адже є особи, які здійснюють функції держави, є особо, які здійснюють безпосередній контроль за їх діяльністю і в поєднанні всіх цих інтересів є низка проблем», - зазначив Маркіян Мальський, керівник Західноукраїнської філії АО Arzinger

 

«При постановці даної проблеми виникає багато запитань. Зокрема, потребує уточнення власне поняття «публічна особа», які критерії віднесення особи до ряду публічних, чи є судді публічними особами, чи рівними є заходи захисту честі, гідності, приватного життя суддів тощо», - зазначив суддя Львівського окружного адмінсуду Володимир Кравчук.

 

Як виявилося у ході дискусії, ці запитання досі є неврегульованими, хоча виникають не вперше в контексті дискусій щодо меж свободи слова, тому потребують відповідного законодавчого врегулювання.

 

«Багато труднощів на практиці пов’язані з тим, що термін «публічна особа» в українському законодавстві не встановлений, а натомість використовуються терміни «службова особа», «посадова особа», «офіційна особа» тощо. Немає чіткого і однозначного визначення публічної особи і в міжнародних актах та практиці Європейського суду з прав людини, хоча суд часто оперує цим поняттям», - прокоментувала суддя Львівського окружного адміністративного суду Роксолана Качур.

 

Якщо суд встановлює, що особа має статус публічної, це, зазвичай, свідчить про те, що журналісти мають дещо ширші права на розповсюдження інформації про таких осіб. І найчастіше при виникненні неоднозначних ситуацій сумніви щодо правомірності поширення журналістом інформації будуть тлумачитися на користь журналіста, тоді як в інших випадках такі сумніви трактувалися б на користь приватної особи.

 

Учасники заходу були одностайні у необхідності законодавчого врегулювання питання та визначення меж можливої критики публічної особи, які б, водночас, і не обмежували й свободу слова, і захищали від втручання в особисте та сімейне життя, не наносили шкоди честі та гідності особи.

 

Джерело: Закон і бізнес

Сумісність адвокатської діяльності і спрощеної системи оподаткування

advokat v nikolaeve 1Податковим кодексом України визначено, що обрати спрощену систему оподаткування може юридична особа чи фізична особа – підприємець. Фізична особа, яка здійснює незалежну адвокатську діяльність, не може бути підприємцем у межах такої адвокатської діяльності та обрати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. При цьому чинним законодавством не заборонено фізичній особі, яка здійснює незалежну адвокатську діяльність, бути підприємцем та здійснювати іншу підприємницьку діяльність, не заборонену законом.

 

Адвокат – це фізична особа, яка здійснює адвокатську діяльність. Адвокатською діяльністю визнається незалежна професійна діяльність адвоката зі здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.

 

До інших видів правової допомоги відносяться види адвокатської діяльності з надання правової інформації, консультацій та роз’яснень з правових питань, правового супроводу діяльності клієнта, складення заяв, скарг, процесуальних та інших документів правового характеру, спрямованих на забезпечення реалізації прав, свобод і законних інтересів клієнта, недопущення їх порушень, а також на сприяння їх відновленню в разі порушення.

 

Разом з тим, відповідно до положень Податкового кодексу України, незалежна професійна діяльність – це участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою – підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

 

Довідка. Порядок здійснення незалежної професійної діяльності регулюється Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року №2755-IV із змінами та доповненнями (ст. 178 розділу IV).

 

Відділ комунікацій Головного управління

ДФС у Закарпатській області

Можна чи ні проводити відеозйомку судових засідань без дозволу суду?

camera

Закон України «Про забезпечення права на справедливий суд» набув чинності 28 березня 2015 року. Згідно з ним учасники судового процесу, інші особи, присутні у залі суду та представники ЗМІ можуть проводити фотозйомку, відео - та аудіозапис, а також подальшу трансляцію судового процесу без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, встановлених законом.

Сергій Павліченко, заступник голови апеляційного суду Закарпатської області зазначає: «Закон, який регулює порядок розгляду цивільних та кримінальних справ, це – Цивільний та Кримінальний процесуальні кодекси України. Як відомо, ч. 8 ст. 6 Цивільного процесуального кодексу України передбачає, що учасники цивільного процесу, інші особи, присутні на відкритому судовому засіданні мають право робити письмові записи, а також використовувати портативні аудіотехнічні пристрої. Проведення у залі судового засідання фото- і кінозйомки, відео -, звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури, а також транслювання судового засідання по радіо і телебаченню допускається на підставі ухвали суду за наявності згоди на це осіб, які беруть участь у справі. Тож, якщо навіть суд і дає дозвіл на проведення відео -, аудіо чи фотозйомки, особа, яка бере участь у справі має повне право заборонити ЗМІ її знімати. До того ж ст. 307 ЦК України говорить наступне: «Фізична особа може бути знята на фото -, кіно -, теле - чи відеоплівку лише за її згодою».

 

Нерідко буває, що у більшості випадків одна зі сторін судового процесу не погоджується на проведення відеозйомки. Журналісти повинні це враховувати. Крім того, нині чинне законодавство дає право судді забороняти ЗМІ здійснювати фіксацію процесу на відео – чи аудіоплівку, адже Цивільний процесуальний кодекс України ніхто не скасував, і жодні зміни щодо цього питання не вносились. Утім, попри всі розбіжності, які виникають з приводу цього питання, ми все ж націлюємо суди на те, аби вони сприяли представникам ЗМІ у виконанні ними професійних обов’язків». Порядок висвітлення судових засідань ЗМІ у кримінальних справах передбачає необхідність отримання не лише згоди учасників процесу, а й дозволу суду.

 


Чинне законодавство, зокрема, ч.6 ст. 27 КПК України регламентує: «Кожен, хто присутній у залі судового засідання може вести стенограму, робити нотатки, використовувати портативні аудіозаписуючі пристрої. Проведення в залі судового засідання фотозйомки, відеозапису, транслювання судового засідання по радіо і телебаченню, а також проведення звукозапису із застосуванням стаціонарної апаратури допускаються на підставі ухвали суду, що приймається з урахуванням думки сторін та можливості проведення таких дій без шкоди для судового розгляду». Так, заступник голови апеляційного суду Закарпатської області Георгій Гошовський наголошує: «Оскільки журналіст не є учасником кримінального провадження, не володіє усім обсягом процесуальних прав і обов’язків, відповідно - він і не має права заявляти будь-які клопотання.

 

Але, враховуючи те, що ЗМІ приходять в суд з метою висвітлити та поширити важливу для громадськості інформацію, судді, в сучасних умовах, дедалі активніше взаємодіють з мас-медіа. В апеляційному суді Закарпатської області під час відкритого судового засідання судді не перешкоджають журналістам робити нотатки, вести стенограму та здійснювати фіксування на портативні аудіозаписуючі пристрої. Разом з тим, бажано, щоб журналіст завчасно попередив суд про свої наміри фіксувати судове засідання на фотоапарат, відеокамеру, стаціонарну апаратуру або транслювати судовий процес по радіо і телебаченню, щоб суд мав можливість розв’язати це питання своєчасно.

 

Слід мати на увазі, що однієї тільки згоди учасників процесу на таке його фіксування недостатньо. Дозвіл на нього може дати (або не дати) тільки суд, який розглядає дане кримінальне провадження. З цього приводу він виносить відповідну ухвалу».

 

Прес-служба апеляційного суду Закарпатської області

При Національному антикорупційному бюро створюється Рада громадського контролю

tn1 pri natsionalnomu antikoruptsiynomu byuro stvoryuetsya rada gromadskogo kontrolyu 5556533015194Президент Петро Порошенко підписав Указ, яким затверджено Положення про Раду громадського контролю при Національному антикорупційному бюро та Положення про порядок формування зазначеної Ради. Документ розроблено на виконання Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України».

 

Згідно з Положенням, діяльність Ради громадського контролю направлена на забезпечення прозорості та цивільного контролю за діяльністю Національного антикорупційного бюро. Її завданнями є розгляд інформації про діяльність, виконання планів і завдань НАБУ; делегування своїх представників до складу Дисциплінарної комісії Бюро та до комісій, які проводять конкурс на зайняття вакантних посад у НАБУ; сприяння громадському обговоренню проектів законодавчих та підзаконних нормативно-правових актів щодо діяльності бюро та висловлення позиції щодо фактів порушень законів, прав і свобод людини і громадянина працівниками НАБУ.

 

Рада громадського контролю формується на засадах відкритого та прозорого конкурсу у складі 15 осіб. Конкурс з формування її складу проводиться шляхом рейтингового Інтернет-голосування громадян, які проживають на території України.

 

Строк повноважень Ради становить один рік, засідання проводяться у випадку необхідності, але не рідше одного разу на квартал.

 

УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ № 272/2015 від 15 травня 2015р. «Питання Ради громадського контролю при Національному антикорупційному бюро України".

 

Джерело: Протокол 

Спочатку підкорися, а потім оскаржуй

middle f6efc52b33a246e1fc1af716470959a2Презумпція правоти поліцейського, яка передбачена проектом закону про національну поліцію, не порушує прав і свобод громадян.

 

Про це заявив міністр внутрішніх справ Арсен Аваков під час візиту в Київський національний університет внутрішніх справ, передає кореспондент Укрінформу.

 

"Ми внесли зміни в деякі норми (Кодексу про адмінправопорушення - ред.), що викликало бурхливу реакцію: "будується поліцейська держава, скасовується презумпція невиновності людини". Логіка у нас була така, що якщо поліцейський зупинив машину через порушення, то спочатку підкорися, а потім оскаржуй, а не навпаки. Навіть, якщо ти прем’єр-міністр, якщо у тебе є недоторканність", - пояснив Аваков.

 

Водночас глава Уряду Арсеній Яценюк зауважив, що в Конституції є норма щодо презумпції невинуватості осіб, яка стосується виключно кримінальних злочинів. "Ті  люди, які про це говорять (про порушення свобод, - ред.) - їм бажано б було читати той проект закону, який внесений, і відрізняти кримінальну і адміністративну відповідальність", - сказав глава Уряду.

 

При цьому він акцентував увагу, що інститут "правоти поліцейського" працюватиме лише тоді, коли буде дуже високий ступінь довіри суспільства до поліції.

 

"Якщо суспільство буде знати, що поліцейський діє виключно в межах і у спосіб, визначений законом - що поліцейський не порушить закон, а якщо він порушив закон, то він буде нести відповідальність", - наголосив Яценюк.

 

Джерело: Укрінформ

Закарпатські судді отримуватимуть просту пенсію

793307До переліку входять й інші категорії держслужбовців, зокрема митники та податківці.

 

Відповідно до проекту Закону щодо накопичувальної системи державного пенсійного страхування, держслужбовці, податківці, митники, прокурори та судді з 1 січня 2016 року отримуватимуть пенсію на загальних підставах.

 

Про це йдеться у пояснювальній записці до опублікованого на сайті парламенту законопроекту.

 

Зазначається, що метою законопроекту є створення справедливої системи пенсійного забезпечення шляхом переходу на єдиний принцип нарахування пенсій. Законопроект передбачає призначення всіх видів пенсій за нормами єдиного закону, а також скасування спеціальних пенсій, крім спеціальних пенсій для військовослужбовців.

 

Призначені до 1 січня 2016 року спеціальні пенсії, виплачуватимуться у розмірах, визначених законодавством, яке діяло до вказаної дати.

 

За сплату державними службовцями підвищеної ставки внеску (2,5%) передбачається виплачувати при виході на пенсію за віком разову компенсацію за стаж державної служби не менше 10 років, наявний в особи на 1 січня 2016 року, у таких розмірах: від 10 до 15 років – 10 прожиткових мінімумів для працездатних осіб; від 15 до 20 років – 15 прожиткових мінімумів для працездатних осіб; понад 20 років – 20 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

 

Із 1 січня 2016 року державні службовці, працівники органів місцевого самоврядування, податківці, митники, прокурори, судді, наукові і науково-технічні працівники сплачуватимуть підвищену ставку внеску (2,5% від зарплати), яку спрямовуватимуть до Накопичувального пенсійного фонду.

 

Джерело: Uzhgorod.net.ua

ЄС запроваджує нові правила видачі віз

450 430 books news visaВ шести країнах Східного партнерства (Україна, Азербайджан, Вірменія, Білорусь, Грузія, Молдова) з 23 червня почне діяти візова інформаційна система (ВІС) країн Шенгенської угоди. Відповідно до ВІС при подачі документів на отримання шенгенської візи заявники повинні будуть здати відбитки пальців та цифрову фотографію. Біометричні дані заявників будуть зберігатися у ВІС протягом 59 місяців і використовуватися при обробці всіх наступних протягом цього періоду звернень за візами. Після закінчення даного терміну заявнику знову доведеться надавати біометричні дані.

 

При першому зверненні за візою заявник зобов'язаний особисто з'явитися в консульство для здачі відбитків пальців. Звільняються від необхідності здавати відбитки пальців діти до 12 років, особи, стосовно яких зняття відбитків пальців фізично неможливо, монархи, глави держав та їх подружжя, члени офіційних делегацій при дипломатичних поїздках. Візи, видані до 23 червня, залишаються дійсними до закінчення строку їх дії. Відзначимо, в 2014 р. збільшилося число відмов у візах громадянам України.

 

Джерело: Юрінком Інтер

us1

Популярні новини

9 грудня, Преосвященніший Віктор (Бедь), єпископ Мукачівський і Карпатський, керуючий Карпатською єпархією Української Автокефальн...
Із 1 по 10 грудня на Закарпатті очікується холодна, волога і хмарна погода з опадами. Найскладніші умови – в гірській частин...
Продовжуються роботи з капітального ремонту тротуару на проспекті Свободи в Ужгороді – від повороту до обласної лікарні і до...
Усі новини...

Останні коментарі

Sape plugin info: Не заполнено поле - sape user в параметрах плагина.

Всі права застережено. "Срібна Земля 2014"

Про нас | Зворотній зв’язок | RSS