Які пенсії оподатковуються – розповіли в Ужгородській ОДПІ

117617Актуальним сьогодні питанням є оподаткування пенсій громадян та працюючих пенсіонерів. Порядок сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору із пенсій фізичних осіб роз’яснює начальник Управління доходів і зборів з фізичних осіб Ужгородської ОДПІ  – Василь Симчера.

 

З 1 січня 2015 року пенсії, які платники податків отримують з Пенсійного фонду України, у разі перевищення трьох мінімальних зарплат оподатковуються.

 

– Відповідно до закону, податок на доходи фізичних осіб та військовий збір сплачуватимуться лише з тієї частини суми, яка перевищує три мінімальні зарплати – на сьогодні це 3 654 грн, – наголошує Василь Симчера.  Фахівець зазначає, що в Ужгородському районі та м. Чоп пенсію отримують 17 179 громадян. З них 239 отримують пенсії вище, аніж три мінімальні зарплати. Відповідно, внаслідок оподаткування пенсій цих громадян, протягом першого півріччя до бюджету надійшло понад 254,5 тис. грн податку на доходи фізичних осіб та 24,3 тис. грн військового збору.     

 

Нововведення, що стосуються пенсій, вплинули також на пенсіонерів, які є приватними підприємцями.

 

– Зазнали змін пенсії осіб, які зареєстровані ФОП. Так, якщо пенсія підприємця складає більше 150% прожиткового мінімуму осіб, що втратили працездатність, тобто більше 1423,5 гривень, то з суми перевищення утримується 15%. Ці кошти акумулюються в пенсійному фонді за місцем реєстрації особи» – інформує податківець.

 

Зауважимо, що оподаткування пенсій здійснюється органами Пенсійного фонду України в автоматичному режимі, тобто пенсіонерам не потрібно звертатися з цих питань до податкової інспекції чи управління Фонду.

 

Разом із цим, звертаємо увагу, що оподаткуванню не підлягають пенсії, які виплачуються інвалідам І та ІІ груп, інвалідам війни ІІІ групи та учасникам бойових дій, особам, на яких поширюється чинність пункту 1 ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та особам, на яких поширюється дія пункту 3 Прикінцевих положень Закону.

 

За матеріалами Ужгородської ОДПІ

Новий порядок реєстрації в ЄРПН податкових накладних

44 143697658866Законом України від 16 липня 2015 року № 643-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість» також деталізовано порядок реєстрації в ЄРПН розрахунків коригування до податкових накладних, зокрема визначено відповідальну особу за реєстрацію в ЄРПН розрахунку коригування.

 

Так, відповідно до пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу – платнику податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації.

- отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. При цьому постачальник товарів/послуг має право зменшити суму податкових зобов’язань за таким розрахунком коригування після його реєстрації в ЄРПН отримувачем.

 

Розрахунок коригування, складений платником податку до податкових накладних, які не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг), в тому числі і до податкових накладних, складених під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України, підлягає реєстрації таким платником податку.

 

Таким чином, штрафні санкції, передбачені пунктом 1201.1 статті 1201 Кодексу за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН розрахунків коригування, складених починаючи з 1 жовтня 2015 року, до податкових накладних застосовуватимуться до платника податку, на якого покладено обов’язок реєстрації відповідного розрахунку коригування в ЄРПН.

 

Більш детально читайте у листі ДФС від 07.08.2015 № 29163/7/99-99-19-03-02-17 за посиланням: http://sfs.gov.ua/baneryi/podatkovi-zmini-2015/elektronne-administruvannya-pdv/63867.html

 

Відділ комунікацій Головного управління

ДФС у Закарпатській області

Відновила свою роботу Комісія при Президентові України у питаннях помилування

LevxhenkoНещодавно відновила роботу Комісія при Президентові України у питаннях помилування. Було затверджено її новий склад, до якого увійшла й відома громадська діячка, президент Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда – Україна», доктор юридичних наук, професор Катерина ЛЕВЧЕНКО.

 

Нам неодноразово випадало спілкуватися з нею, коли йшлося про забезпечення рівних прав жінок та чоловіків в Україні, про боротьбу з домашнім насильством та насильством щодо жінок - у цій царині вона працює вже понад двадцять років. Наскільки дотичне до цих проблем її нове призначення? Та й взагалі, як працює та які питання розглядає Комісія у питаннях помилування? Чи актуальна її робота в країні, де тривають воєнні дії, загострюється боротьба з корупцією і суспільна свідомість більше концентрується на покаранні винних, аніж на милосерді?

 

- Склад нашої Комісії фаховий і досить різноманітний, - почала розмову Катерина Левченко. – До неї входять представники органів виконавчої влади – Міністерства юстиції, Державної пенітенціарної служби, Генеральної прокуратури, Уповноважений Верховної Ради з прав людини, народний депутат України, а також представники громадського сектору.

 

На мою думку, якщо враховувати завдання Комісії, то саме представників неурядового сектору могло б бути й більше. Часто опрацювання питання помилування виходить за межі вузько фахового підходу. До того ж потребує часу, а з цим у чиновників можуть виникати проблеми.

 

- Що передбачає саме поняття помилування?

- Це серйозний та відповідальний акт. Тут не йдеться про умовно дострокове звільнення чи про амністію.

 

Правом помилування в усі часи були наділені перші особи держави. Таке ж право має і Президент України. Він довіряє право підготовки рішення про помилування експертам, які повинні максимально зважено та зусібіч підійти до цього. І вже потім рішення Комісії може бути прийняте чи відхилене Президентом.

 

Для мене особисто це дуже велика відповідальність. І я довго думала, чи маю займатися цією роботою, радилася з людьми, які знайомі з нею. Бо розумію, що людина, яка скоїла злочин, може розкаятися і просити про помилування. Але ж вона потім може знову повернутися на злочинний шлях.

 

- Наскільки виправдано в нинішній непростій криміногенній ситуації та війни на сході України взагалі лібералізувати помилування? В Україні є чимало людей, які, навпаки, вважають за потрібне запровадити політику сильної руки, спрямованої на наведення порядку в країні.

- Мій досвід та знайомство з відповідною практикою різних держав показує, що суворі покарання не завжди є запорукою забезпечення порядку та безпеки. Має формуватися правова поведінка в суспільстві, коли люди знають, що закон – один для всіх, а не для управління масами. Не для того, щоб були правила для верхівки суспільства і для решти.

 

Більше того, з моєї точки зору, не завжди покарання у вигляді позбавлення волі (а це в нас досить поширене покарання) відповідає суспільній потребі та вирішує основні питання. Так, має бути покарана особа, яка скоїла злочин, але ми також говоримо про відновлення справедливості. Скажімо, за низку економічних злочинів варто запроваджувати економічні покарання. Дуже важливо, щоб за майнові злочини не лише призначалося покарання, але й створювалися механізми для відновлення зруйнованого чи повернення вкраденої власності. Якщо людина, яка вкрала в когось половину нажитого за все життя майна, отримає 7-10 років позбавлення волі, але втрачене майно не повернеться, то це навряд чи можна вважати відновленням справедливості.

 

Але є ціла категорія злочинів, які до певної міри можна вважати випадковими. Скажімо, вбивства на побутовому ґрунті, які стали наслідком сварок між сусідами, родичами, на ґрунті систематичного домашнього насильства.

 

Я не хочу виправдовувати того, хто вчинив злочин. Та маємо розуміти, що часто такі трагічні випадки трапляються без умислу. Скажімо, недавно Комісія розглядала справу, коли вбивство було скоєне в результаті ДТП. Її винуватець цього не прагнув. Більше того, він не був у стані алкогольного сп’яніння, але втратив контроль і сталося лихо. Він отримав 8 років позбавлення волі.

 

Треба, щоб покарання відповідало скоєному і вносило необхідні зміни в життя людини, аби унеможливити повторення злочинів.

 

- Хто визначає кандидатів на помилування, яким критеріям вони мають відповідати і як рішення щодо їх майбутнього ухвалюється членами Комісії?

- Людина, яка скоїла злочин і відбуває покарання, надсилає лист Президентові. Це передбачено Конституцією України, Кримінально-виконавчим кодексом. Тобто, є право на звернення і цим ув’язнені можуть скористатися.

 

Лист розглядається в Адміністрації Президента Департаментом з питань помилування. Він готує справу про помилування і довідку про особу, яка подала відповідне прохання. Ці документи передаються членам Комісії, і потому ми знайомимося з ними.

 

Ця робота є конфіденційною. Ми ніде не розголошуємо прізвища та дані тих людей, які подали ці документи. Такий підхід відповідає вимогам Закону про захист приватної інформації. Члени Комісії знайомляться з цими справами, з судовими вироками, з характеристиками, які надаються установами виконання покарань, з  іншими матеріалами. На засіданні Комісії справи розглядаються в алфавітному порядку, члени Комісії висловлюють особисті думки та голосують.

 

Вкрай важливо, щоб співробітники Департаменту з питань помилування, які обслуговують діяльність Комісії, обов’язково враховували в протоколах всі наші думки та пропозиції. Потому ці протоколи потрапляють до Президента України, і він може зважати на них при ухваленні остаточного рішення щодо помилування.

 

Є питання, щодо яких ми одностайно ухвалювали рішення. Але є ситуації, коли рішення ухвалювалося більшістю, причому, більшістю в один голос. Чи то на підтримку помилування, чи проти.

 

За цей час відбулося два засідання Комісії. Участь у першому взяв Президент України Петро Порошенко. Отже, при всьому комплексі питань та проблем, які сьогодні є в державі, він серйозно ставиться до нашої роботи. Це також додає нам більшої відповідальності.

 

- Чи швидко реалізується на практиці рішення про помилування?

- Коли приймається рішення про помилування, це не означає, що завтра людину буде випущено. Помилування може передбачати скорочення терміну покарання. І було лише кілька випадків, коли помилування наступало одразу.

 

9 червня відбулося перше засідання нашої Комісії, а наприкінці місяця я відвідала Чорноморську жіночу установу відбування покарань, що на Одещині. І добре було дізнатися, що жінку, яку ми помилували, вже відпустили.

 

- Чи багато в Комісії справ про помилування жінок?

- Близько 40% справ, які розглядає Комісія, стосуються жінок. 90% із них скоїли вбивство. Але до того всі вони були жертвами домашнього насильства. Я багато років займаюся цими питаннями, і от тепер побачила фінальний акорд у цій справі.

 

Я привернула увагу до такого розгортання ситуації і Президента України, і керівництва Міністерства соціальної політики. Дотепер домашнє насильство кваліфікується у нас як адміністративний проступок, відповідно до статті 173 з приміткою 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

 

Я знайомилася з деякими справами, де зазначено: звинувачувана говорила про те, що потерпілий, якого вона вбила, погрожував позбавити її життя чи покалічити. Проте у вироку суду зазначено, що оскільки нема тілесних ушкоджень, не можна робити висновок про скоєння насильства.

 

Поняття «насильство в сім’ї» взагалі не використовується в вироках суду. Використовується таке поняття, як «неприязні стосунки» або «неприязні стосунки на побутовому ґрунті».

 

Тож часто кривдники не отримують належного покарання і протидії суспільства і продовжують знущатися зі своїх домашніх. Зрештою, у деяких жінок уривається терпець, і вони наважуються на крайній крок.

 

Все це показує, яким актуальним для держави є питання протидії домашньому насильству, насильству стосовно жінок. Йому мають приділяти більше уваги і працівники правоохоронних органів, і судді. І, звісно ж, місцеві органи влади, особливо, в сільській місцевості, соціальні служби. Неувага держави в даному випадку має надто сумні наслідки.

 

Тому в контексті посилення боротьби з ґендерно зумовленим насильством Україні вкрай важливо ратифікувати Конвенцію Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами (Стамбульську конвенцію). Вагомі кроки в цьому напрямку вже зроблені. Зокрема, Верховна Рада запланувала ратифікацію Стамбульської конвенції у ІІ кварталі 2016 року.

 

- Чи доводилося Комісії розглядати справи, пов’язані з торгівлею людьми?

- Ні, таких справ поки що ми не отримували. Як не було і справ, пов’язаних з насильством стосовно дітей.

 

На розгляді Комісії було кілька справ, коли чоловіки вбивали своїх жінок, і це було продовженням домашнього насильства. Я в таких ситуаціях голосую проти помилування.

 

- Чи можуть рішення Комісії поширюватися на в’язнів, які відбувають довічне покарання?

- Довічно ув’язнений має право звертатися з проханням про помилування лише через 20 років відбування покарання. Поки що у нас на розгляді не було жодної подібної справи.

 

Думаю, що ухвалювати рішення про помилування довічно ув’язнених дуже складно. Мені доводилося знайомитися зі справами, коли вбивство скоювалося з особливою жорстокістю. Йому передувало тривале знущання над жертвою. Така жорстокість дуже лякає. Важко бути впевненою, що вона не повториться в майбутньому.

 

Ті, хто відбуває довічне покарання, скоюють дуже серйозні злочини. І я не знаю, чи візьму на себе відповідальність милувати. Суд може переглянути вирок за якимись новими відкритими обставинами.

 

З іншого боку, в країні зростає кількість осіб, які відбувають довічне покарання. І виникає проблема – як утримувати цих людей. Але це вже інший аспект.

 

- Чи багатьох людей, які були позбавлені судом волі, може торкнутися помилування?

- Комісія з питань помилування не працювала понад рік. Дуже формально вона працювала за попередньої влади. В той період у її складі була лише одна представниця громадського сектору.

 

Інакше складається ситуація нині. За два засідання Комісія розглянула понад 40 справ. Третє засідання має відбутися в середині вересня. Скільки справ розглядатиметься на ньому, я не знаю. Але мені відомо, що на розгляді в Комісії перебуває загалом близько 800 справ.

 

- Чи всі вчорашні в’язні здатні адаптуватися до нашого непростого життя?

- Без сумніву, що не всі. І це дуже складне питання.

 

Я знаю приклади, коли колишні ув’язнені проживали в Донецьку, Луганську або в Криму. А покарання відбували на іншій території України. Виникало питання: куди їм повертатися?

Коли ми розглядаємо справи про помилування, то зважаємо на різні аспекти. В тому числі, і на зв’язки між членами родини. Звісно, питання, куди повертатися, не є підставою для ухвалення негативного рішення. Але нам важливо розуміти, як людина в подальшому освоюватиметься в житті, хто їй у цьому допомагатиме.

 

Мене особливо турбує доля ув’язнених жінок. Їм набагато важче адаптуватися до вільного життя, ніж чоловікам. Парадокс у тому, що чоловіків з місць позбавлення волі переважно чекають їхні жінки. А жінок чоловіки, як правило, не чекають.

 

- У ЗМІ поширювалася інформація про те, що деякі в’язні просили замінити їм термін покарання на участь в АТО. Наскільки реальний такий компроміс і чи розглядається він членами Комісії?

- Відразу скажу, що це не питання для Комісії, це не наша компетенція.

 

Але  як громадянка, я вважаю, що було б дуже добре, аби людям, які готові брати участь у захисті країни, це дозволялося. Хоча, звісно, тут теж треба ретельно дивитися – за які злочини вони відбувають покарання.

 

Разом із тим, ми маємо розуміти, що воєнні дії на сході країни породжують численні проблеми. Фахівці відзначають зростання домашнього насильства та ґендерно зумовленого насильства в сім’ях учасників АТО та в середовищі внутрішньо переміщених осіб. До Центру «Ла Страда – Україна» вже неодноразово зверталися по допомогу в таких ситуаціях. Принагідно хочу повідомити номер телефону нашої «гарячої лінії» - 0800 500 335. З мобільних телефонів – 386.

 

- Подейкують, що необхідність у помилуванні виникла в зв’язку з переповненням в’язниць та нестачею коштів на утримання пенітенціарних закладів. Що ви думаєте з цього приводу?

- Нема зв’язку між економічним станом країни, помилуванням і кількістю в’язнів. Більше того, кількість в’язнів в Україні неухильно зменшується. Якось ми були в установі, яка розрахована на 700 місць. Зараз там перебуває близько 450 осіб, а колись ув’язнених там було до 2 тисяч.

 

В Україні кілька десятків тисяч в’язнів. Наша Комісія за рік може розглянути 200-300 справ про помилування. Тож не варто це вважати додатковим економічним чинником для поліпшення діяльності всієї пенітенціарної системи.

 

- Вже відбулося два засідання Комісії. Скільки рішень про помилування ви ухвалили і кого саме вони торкнулися?

- Після першого засідання ми помилували 20, а після другого – 10 засуджених. Багато це чи мало?

Мені відомо за інформацією керівника Департаменту з питань помилування АПУ Олександра Букалова, за президентства Леоніда Кучми та Віктора Ющенка щороку милували майже тисячу засуджених, а в 2011-2014 роках Віктор Янукович помилував лише 43 особи.

 

Наша Комісія ухвалила позитивні рішення про помилування у двох третинах справ, які ми розглядали. Приміром, готуючись до засідання, ми вдвох з іншим членом Комісії – громадським діячем Володимиром Ажиппо відвідали Качанівську жіночу колонію, де зустрілися з кандидаткою на помилування. Спілкування з нею, з керівництвом колонії переконало нас у необхідності підтримати її прохання.

 

Так само я мала зустріч з двома ув’язненими жінками в Чорноморській колонії. Моя думка щодо помилування однієї з них також переконала членів Комісії.

 

До третього засідання я планую відвідати установу відбування покарань в Тернопільській області.

 

Володимир ДОБРОТА,

Національний прес-клуб «Українська перспектива»

Варто знати! Застосування РРО при закупівлі меду

RROФізична особа-підприємець, який є платником єдиного податку третьої групи, обсяг доходу якого менше 1 млн грн, працює за агентським договором і за дорученням юридичної особи здійснює закупівлю натурального меду у фізичних осіб (пасічників) за готівкові кошти має право не застосовувати РРО.

 

Так, згідно з п. 1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів зобов’язані здійснювати розрахунок на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.

 

Водночас платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи-підприємці), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн, не зобов’язані застосовувати РРО відповідно до вимог п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу.

 

Також РРО не застосовується у разі здійснення розрахунків винятково через банківські установи.

 

Відділ комунікацій Головного управління

ДФС у Закарпатській області

Інформація про авто, землю та нерухомість стане відкритою

117497Петро Порошенко схвалив зміни до законодавства, які передбачають відкритість інформації про зареєстровані транспортні засоби, нерухоме майно та його обтяження, а також інформації з Земельного кадастру.

 

Відповідні зміни передбачені Законом (законопроект №2423) “Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення прозорості у сфері відносин власності з метою запобігання корупції”, який сьогодні було опубліковано в "Голосі України". Закон набирає чинності за 2 місяці з дня опублікування.

 

Транспорт

Інформація про зареєстровані транспортні засоби та їх власників, що міститься у Єдиному державному реєстрі, держателем якого є Державтоінспекція Міністерства внутрішніх справ України, є відкритою та загальнодоступною.

 

Для фізичних та юридичних осіб інформація з Єдиного державного реєстру надається шляхом пошуку за суб'єктом (власником транспортного засобу) в електронній формі через офіційний веб-сайт органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації та обліку транспортних засобів, чи в паперовій формі шляхом подання заяви особисто або пересилання поштового відправлення органам Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України. 

 

За запитом посадових осіб органів державної влади органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки України, адвокатів, нотаріусів інформація з Реєстру у зв'язку із здійсненням ними повноважень, надається за суб'єктом (власником транспортного засобу) чи за державним номерним знаком в письмовій або електронній формі шляхом безпосереднього доступу до Єдиного державного реєстру за умови ідентифікації відповідної посадової особи за допомогою електронного цифрового підпису. Порядок доступу до Єдиного державного реєстру повинен визначити Кабмін.

 

За заявою власника чи іншого правоволодільця орган реєстрації та обліку транспортних засобів надає інформацію про осіб, які отримали відомості про зареєстрований транспортний засіб, що йому належить.

 

Нерухомість

Фізичним та юридичним особам інформація за об'єктом нерухомого майна надається в електронному або письмовому вигляді, за умови ідентифікації особи.

 

Інформація за суб’єктом права надається на аналогічних умовах.

 

Земля

На отримання відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку мають право:

- фізичні та юридичні особи;

- органи державної влади та органи місцевого самоврядування для реалізації своїх повноважень, визначених законом.

 

Орган, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, за заявою фізичної особи - суб’єкта права власності або речового права на земельну ділянку зобов'язаний надати йому

інформацію про осіб, які отримали доступ до інформації про цього суб’єкта в Державному земельному кадастрі.

 

Законом також передбачені зміни до КоАП в частині притягнення до адміністративної відповідальності осіб, які подали недостовірну інформацію про себе для отримання вищевказаної інформації. Таке порушення тягне за собою штраф у розмірі від 1 до 3 неоподатковуваних мінімумів громадян.

 

Джерело: Закон і Бізнес

До уваги закарпатців, які брали участь в АТО, та родин бійців, які загинули на Сході!

19Демобілізовані військовослужбовці, які брали участь в антитерористичній операції та отримали групу інвалідності, мають право на призначення пенсії з інвалідності згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

 

Пенсія з інвалідності за нормами цього Закону призначається в таких розмірах:

а) інвалідам війни I групи - 100 процентів, II групи - 80 процентів, III групи - 60 процентів відповідних сум грошового забезпечення військовослужбовця;

б) іншим інвалідам I групи - 70 процентів, II групи - 60 процентів, III групи - 40 процентів відповідних сум грошового забезпечення військовослужбовця.

 

Для оформлення документів для призначення пенсії по інвалідності необхідно звернутись до районного військового комісаріату за місцем проживання. Ті особи, які були призвані по мобілізації міністерствами та іншими органами (крім підрозділів Міністерства оборони України), звертаються до уповноважених структурних підрозділів відповідних міністерств та інших органів.

 

Для призначення пенсії з інвалідності необхідно надати:

  1. Грошовий атестат;
  2. Довідку про додаткові види грошового забезпечення;
  3. Наказ про виключення зі списків особового складу військової частини (звільнення);
  4. Довідку з військкомату, що особа була призвана по мобілізації та з якого часу;
  5. Довідку МСЕК про встановлення групи інвалідності;
  6. Копію паспорта, ідентифікаційного коду;
  7. Довідку про відкриття рахунку відкритого у відділенні АТ «Ощадбанк» в Закарпатській області;
  8. Заяву.

 

Члени сімей, військовослужбовців, які загинули під час проведення АТО, мають право на призначення пенсії по втраті годувальника згідно Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

 

До членів сімей загиблих належать:

- діти до 18 років або старші, якщо вони є інвалідами до досягнення 18 років;

- батьки - не раніше як за 5 років до досягнення пенсійного віку, передбаченого законодавством, або якщо вони є інвалідами;

- дружина (чоловік) - не раніше як за 5 років до досягнення пенсійного віку, передбаченого законодавством, або якщо вони є інвалідами;

 

Пенсія у разі втрати годувальника призначається у таких розмірах:

70 процентів грошового забезпечення загиблого годувальника на одного непрацездатного члена сім'ї;

90 процентів грошового забезпечення загиблого годувальника на двох і більше членів сім'ї, але не менше ніж 40 процентів на кожного непрацездатного члена сім'ї.

 

Мінімальний розмір пенсії по втраті годувальника з 1 січня 2015 року складає 1898грн., - два прожиткові мінімуми, встановленого для осіб, що втратили працездатність. Один прожитковий мінімум для осіб, що втратили працездатність, станом на січень 2015 року становить 949грн.

 

Для оформлення документів на призначення пенсії по втраті годувальника необхідно звернутись до районного військового комісаріату за місцем проживання. Ті особи, які були призвані по мобілізації міністерствами та іншими органами (крім підрозділів Міністерства оборони України), звертаються до уповноважених структурних підрозділів відповідних міністерств та інших органів.

 

При собі необхідно мати наступні документи:

  1. Грошовий атестат;
  2. Довідку про додаткові види грошового забезпечення;
  3. Наказ про виключення зі списків особового складу військової частини (звільнення з військової служби);
  4. Довідку з військкомату що особа була призвана по мобілізації та з якого часу;
  5. Копію паспорта, ідентифікаційного коду;
  6. Копію свідоцтва про смерть;
  7. Копію свідоцтва про народження;
  8. Копію свідоцтва про шлюб;
  9. Довідку про навчання (в разі призначення пенсії дитині);
  10. Довідку про відкриття рахунку відкритого у відділенні АТ «Ощадбанк» в Закарпатській області;
  11. Заяву.


Джерело: Uzhgorod.net.ua

 

У Держгеокадастрі впроваджують нову онлайн-послугу

61061З початку липня у Держслужбі України з питань геодезії, картографії та кадастру з’явилася нова онлайн-послуга – надання відомостей з Державного земельного кадастру у формі витягу про земельну ділянку при замовленні через Інтернет.

 

Про це на брифінгу розповіла в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області  Наталія Больбан.

 

«Через електронний сервіс можна замовити витяг не земельну ділянку, яка розташована у будь-якому регіоні України, а отримати витяг в одному із 660 центрів надання адміністративних послуг по всій країні. Єдиний документ який при цьому необхідний, це посвідчення особи. Вартість послуги становить 53 гривні. Оплату можна здійснити через ПриватБанк. Банківська комісія при цьому не стягнуться. Оплату можна здійснити через термінал або онлайн-платежі», - розповіла Наталія Больбан.

 

За її словами, нова функція, котра стартує в рамках впровадження електронного врядування, скорочує як час проведення самої процедури, так і можливості зловживання у цій сфері. Раніше ця процедури тривала упродовж 14 днів, допоки заявку зареєструють, оброблять і громадянин зможе отримати відповідь. Тепер обробка інформації займе всього один день.

 

Джерело: Нове Закарпаття

Спрощено видачу валютних ліцензій для фізичних осіб

nbu bigНаціональний банк України лібералізував видачу індивідуальних ліцензій фізичним особам для здійснення деяких валютних операцій.

 

Про це йдеться в постанові Нацбанку № 479 від 24 липня 2015 року, передають Контракти з посиланням на прес-службу регулятора. Як наголошується, цією постановою удосконалено порядок видачі зазначених ліцензій фізичним особам-резидентам. 

 

Зокрема, передбачено, що фізична особа-резидент, яка під час перебування за кордоном відкрила банківський рахунок і розмістила на ньому валютні цінності, після повернення на батьківщину має отримати відповідну валютну ліцензію:

не пізніше 24 місяців з дати її повернення в Україну (якщо перебування за кордоном тривало не менше 183 днів);

не пізніше 2 місяців з дати її повернення в Україну (якщо перебування за кордоном тривало менше 183 днів).

 

Крім того, фізична особа, яка змінила свій статус з нерезидента на резидента також має отримати валютну ліцензію протягом 24 місяців з дати зміни такого статусу.

 

"Протягом зазначених строків фізична особа має право розміщувати валютні цінності на такому рахунку без ліцензії (за винятком переказу коштів з України на такий рахунок, який потребуватиме отримання ліцензії)", - йдеться в повідомленні.

 

Також збільшено термін дії ліцензії з одного року до трьох років (для фізичних осіб, які не є підприємцями).

 

"Зазначені зміни спрощують видачу індивідуальних ліцензій фізичним особам для здійснення вищезазначених валютних операцій", - повідомляє прес-служба.

 

Джерело: Контракти.UA

Про категорії громадян, що не підлягають призову в період мобілізації

15203142938 121 липня Президент України Петро Порошенко підписав закон №2620, повідомили у   прес-службі Верховної Ради.

 

Відповідно до закону призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають: 

- студенти, аспіранти та докторанти, які навчаються на денній формі навчання; 

- наукові і науково-педагогічні працівники, які мають вчене звання та/або науковий ступінь і працюють у вищих навчальних закладах, наукових установах та організаціях за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки.

 

Також зазначено, що якщо вищеназавані особи були призвані на військову службу до набрання чинності цього закону, то вони   підлягають звільненню, при тій умові, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу.

Штатну чисельність прокуратури скорочують

117605У зв’язку із набуттям чинності нового Закону України «Про прокуратуру» штатну чисельність органів прокуратури приведено у відповідність до вимог закону та скорочено на більш ніж 3000 одиниць.

 

Як повідомили у ГПУ,  також вжито низку невідкладних організаційно-практичних заходів, зокрема:

- підписано накази, якими затверджено нові структури як Генеральної прокуратури України, так і регіональних прокуратур;

- утворено департаменти, управління та відділи у Генеральній прокуратурі України;

- зменшено кількість структурних підрозділів, в тому числі самостійних, та, відповідно, кількість керівного складу;

- у структурі центрального апарату ліквідовано посади перших заступників керівників підрозділів, старших прокурорів відділів, старших помічників із особливих доручень, старших помічників та помічників як Генерального прокурора України, так і його заступників;

- у структурах регіональних прокуратур зменшено кількість заступників прокурорів регіонів, ліквідовано посади старших прокурорів прокуратур, старших прокурорів відділів прокуратур.

 

Джерело: Закон і бізнес

us1

Популярні новини

Верховна Рада прийняла зміни до Податкового кодексу України, які скасовують перереєстрацію релігійних організацій та гарантують ав...
Верховна Рада ухвалили в цілому законопроект № 7277 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо посилення захисту права д...
Державна фіскальна служба скоротила строк реєстрації фізичних осіб-підприємців у Державному реєстрі з 5 до 3 днів з дня подання за...
Усі новини...

Останні коментарі

Всі права застережено. "Срібна Земля 2014"

Про нас | Зворотній зв’язок | RSS