Уряд урегулював питання обов'язкового держстрахування

121875Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, в установленому порядку видаватиме ліцензії на проведення 2 видів страхування: обов’язкового державного страхування та обов’язкового особистого страхування.

Що робити, якщо ви купили неякісний товар - юрист із Закарпаття

obuv 2 144502621421 article image620x375Як діяти, якщо ви придбали неякісний товар, пояснює закарпатський юрист. Час від часу у ЗМІ з’являються повідомлення про неякісну продукцію, яку продають у наших магазинах.

 

Ось, до прикладу, в Закарпаттілише впродовж останнього місяця інфопростір сколихнули дві такі резонансні події. Спершу жителька Мукачева знайшла у курячому філе скляну ампулу. Потім житель Ужгорода придбав у місцевому супермаркеті пельмені з протухлим м’ясом.

 

Якими є межі правомірної поведінки споживача у таких випадках та як захистити своє право на безпечну та якісну харчову продукцію, читайте у спеціальному матеріалі ProZak.

 

Перш за все слід зауважити, що жоден державний контролюючий орган не зможе змусити виробників та продавців харчової продукції дотримуватися вимог законодавства (у т.ч. в питаннях безпеки та якості товарів) таким чином, як це можуть зробити самі споживачі. Чим прискіпливішим буде контроль з боку споживачів, тим більшу відповідальність відчують власники магазинів. Але для цього споживачам потрібно знати свої права та вміти їх захищати.

 

Почнемо з того, що відповідно до статті 50 Конституції кожному гарантується право вільного доступу до інформації про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення. Така інформація ніким не може бути засекречена (у т.ч. не може бути віднесена до категорії комерційної таємниці). Останнє також передбачено постановою КМУ №611 «Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці». Тому будь-які заборони в магазинах та супермаркетах на фото- та відеозйомку є незаконними. Сміливо ігноруйте ці заборони, але лише в межах торгівельних залів, які за законодавством визнаються громадським місцем.

 

Це, зокрема випливає, з положень статті 1 Закону «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення»: «громадське місце — частина (частини) будь-якої будівлі, споруди, яка доступна або відкрита для населення вільно, чи за запрошенням, або за плату, постійно, періодично або час від часу». Тобто фото- та відеозйомку при цьому не можна проводити без дозволу власника у службових та інших допоміжних приміщеннях поза межами торгівельного залу.

 

Жоден охоронець не в праві відібрати у вас ваш мобільний телефон, фотоапарат, відеокамеру. Такі дії охоронців чи інших працівників магазину можуть бути кваліфіковані як грабіж (відкрите викрадення чужого майна, поєднане з насильством, яке не є небезпечним для життя і здоров’я, або з погрозою застосування такого насильства – ч.2 статті 186 Кримінального кодексу) або  розбій (напад з метою заволодіння чужим майном – ст.187 КК). У випадку виникнення подібних конфліктних ситуацій викликайте поліцію.

 

Разом з тим будьте обережні при поширенні інформації (через ЗМІ, соцмережі тощо) та пам’ятайте про презумпцію невинуватості. Зокрема не можна звинувачувати конкретного виробника, магазин, торгову мережу у продажі неякісної продукції, доки їх вину не буде доведено у передбаченому процесуальним законодавством порядку (тобто доки не буде рішення суду, або рішення контролюючого органу про накладення штрафу чи застосування інших санкцій щодо порушника). Інакше проти вас можуть подати позов до суду щодо спростування недостовірної інформації (в контексті статті 277 Цивільного кодексу будь-яка негативна інформація про особу вважається недостовірною, якщо її достовірність не доведена в процесуальному порядку) та відшкодування моральної та матеріальної шкоди, завданої діловій репутації суб’єкта господарювання.

 

Це означає, що поширювати інформацію про факти продажу неякісної продукції у магазинах вашого населеного пункту чи регіону можна і навіть потрібно, щоб про це дізналися й інші споживачі. Однак не слід при цьому одразу оприлюднювати назву виробника, магазину чи прізвища людей, яких ви вважаєте винними. Таку інформацію з відповідними матеріалами ви можете передати лише правоохоронним та контролюючим органам (зокрема Державній службі з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів) для вжиття відповідних заходів реагування та притягнення винних до відповідальності в порядку, передбаченому законодавством.

 

Ще один важливий момент, який стосується поширення фотографій та відеоматеріалів, на яких видно обличчя конкретних людей (продавців, менеджерів, власників магазинів і т.д.). За загальним правилом (ч. 1 статті 308 ЦК) фотографії та відеоматеріали, на яких зображено фізичну особу можуть бути поширені лише за її згодою. Однак відповідно до ч.3 статті 308 Цивільного кодексу фотографія може бути розповсюджена без дозволу фізичної особи, яка зображена на ній, якщо це викликано необхідністю захисту її інтересів абоінтересів інших осіб. Тобто поширення фотографій, на яких зображені фізичні особи, без їх дозволу можна обґрунтовувати необхідністю захисту інтересів споживачів на доступ до достовірної інформації про стан та якість харчових продуктів. Однак для того, щоб уникнути зайвих звинувачень у свій бік, це слід робити лише у крайніх випадках, коли продаж такими особами неякісної продукції справді може становити серйозну небезпеку для інших споживачів.

 

Поводити себе слід спокійно та впевнено, не піддаючись на провокації з боку продавців та іншого персоналу магазину. Занадто емоційною поведінкою, а, особливо, різкими висловлюваннями, нецензурною лайкою, погрозами і т.п. ви ризикуєте самим бути звинуваченими у хуліганстві. Тому не вступайте у словесні перепалки з охоронцями, продавцями, касирами та іншим допоміжним персоналом магазину чи підприємства. Розмову щодо фактів продажу неякісної продукції варто вести лише з представниками адміністрації магазину (директором, менеджерами, завідувачами відділів тощо), тобто з тими людьми, які офіційно та в першу чергу несуть відповідальність за якість своєї продукції. Полеміка з іншими працівниками магазину навряд чи принесе позитивні результати. Найбільш ймовірно, що лише зіпсуєте собі нерви і при цьому ризикуєте бути спровокованими на зайвий конфлікт, в якому вас можуть зробити винним.

 

І наостанок ще одна важлива інформація для споживачів. Відповідно до п.10 ч.1 статті 64 Закону «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харових продуктів» обіг непридатних харчових продуктів тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у розмірі від 5 до 8 мінімальних заробітних плат із відкликанням та/або вилученням з обігу таких харчових продуктів.

 

Наведена у цій статті інформація та поради споживачам не є вичерпними, бо їх неможливо вмістити лише у одній публікації. Тому в подальшому ProZak продовжить тему захисту прав споживачів. А для наших найбільш правосвідомих читачів залишаємо кілька корисних лінків для більш детального ознайомлення:

 

Закон « Про захист прав споживачів»

Закон « Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»

Закон « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів»

 

Джерело: Pro Zak

За образу України – до в’язниці

535435435Парламенту пропонують установити кримінальну відповідальність за публічну наругу та образу на адресу України як суверенної держави, а також історичної пам’яті українського народу.

АНТИКОРУПЦІЙНЕ БЮРО ФОРМУЄ ДОСЬЄ НА 1,5 ТИСЯЧІ СУДДІВ

121606Інформація буде використана для реєстрації кримінальних проваджень, якщо будуть ознаки злочину, та для передачі до Вищої кваліфікаційної комісії суддів та Вищої ради юстиції.

Дозвіл суду для трансляції процесу стане непотрібним

121429Учасники судового процесу, інші особи, присутні на відкритому судовому засіданні, представники ЗМІ можуть проводити в залі судового засідання фотозйомку, відео- та аудіозапис, трансляцію судового засідання без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, установлених законом.

Щодо змін до Конституції України

fe9e7e1be29a80c14eabe9c24e0f1c86Запропоновані зміни до Конституції України в частині децентралізації влади та судової реформи не відповідають конституційним нормам і національним інтересам українського народу з таких причин:

 

1. В Україні з 2014 року триває війна з Російською Федерацією (московсько-путінським режимом), хоча формально органами державної влади війна і неоголошена. В умовах війни, у будь-якій її формі, внесення змін до Конституції держави є недопустимим, що, зокрема, передбачено ч. 2 ст. 157 Конституції України.

Як отримати ліцензію на освітню діяльність?

121195Кабінет Міністрів України затвердив ліцензійні умови провадження освітньої діяльності закладів освіти, якими встановили нові організаційні, кадрові та ліцензійні умови для шкіл, технікумів, вищих навчальних закладів та закладів дошкільної освіти.

КСУ схвалив судову реформу

121185Конституційний Суд України оприлюднив  висновок щодо відповідності законопроекту про внесення змін до Конституції (про правосуддя) вимогам ст. 157, 158 Конституції. Як і очікувалося – висновок був позитивний.

Підстави поновлення договору оренди землі хочуть переглянути

2687dac 1417109229 9353Народні депутати пропонують установити чіткі правила поновлення договору оренди чорноземів, аби орендодавці не могли дискримінувати сумлінних орендарів.


У парламенті зареєстровано проект «Про внесення змін до окремих законодавчих актів України (щодо впорядкування питань з поновлення договору оренди земельної ділянки)» (№3753). Зокрема, в документі чітко прописані умови та підстави поновлення договору оренди землі у випадку відповідного звернення орендаря, а також наслідки непідписання уповноваженими особами додаткової угоди про поновлення договору.

 

Як відзначають автори проекту, норми ст.33 закону «Про оренду землі» можна двояко трактувати. Це спричиняє зловживання з боку орендодавців і, як наслідок, затягування підписання додаткової угоди про поновлення договору. Така ситуація призводить до правової дискримінації орендарів, а також до втрат бюджетів усіх рівнів від недоотримання орендної плати через закінчення строку дії договорів.

 

Джерело: Закон і бізнес

Щодо справляння земельного податку з юридичних осіб

200000073261З 1 січня 2015 року плата за землю – це місцевий податок, який є однією із складових податку на майно. Місцеві податки і збори встановлюються рішеннями, які в межах повноважень приймають сільські, селищні та міські ради. Встановлення місцевих податків і зборів здійснюється у порядку, визначеним Податковим кодексом України.

 

При цьому за відсутності рішення місцевої ради про встановлення місцевих податків і зборів, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням мінімальних ставок, а плата за землю – із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

 

Зазначену норму також необхідно враховувати для розрахунку суми земельного податку за земельні ділянки, розташовані за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Рішення місцевої ради оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування ставок податків та пільг. Копія прийнятого рішення надсилається у десятиденний строк з дня оприлюднення до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів. Граничним терміном надання копії рішення щодо ставок земельного податку та наданих пільг зі сплати земельного податку відповідно до ПКУ є 25 грудня року, що передує звітному.

 

Звертаємо увагу, що відповідно до положень ПКУ власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

Державна реєстрація земельних ділянок здійснюються у Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому Законом України від 7 липня 2011 року № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр». Дані Державного земельного кадастру згідно з ПКУ є підставою для нарахування земельного податку. Розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності, вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності, здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного законодавства, вирішення земельних спорів тощо належить виключно до повноважень сільських, селищних та міських рад. Суб’єктам господарювання, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та/або органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації такого права.

 

Відділ комунікацій Головного управління

ДФС у Закарпатській області

us1

Популярні новини

Упродовж минулої доби, 02 липня, ситуація в районі проведення операції Об’єднаних сил залишалася контрольованою. Російські о...
Боржавська вузькоколійна залізниця в Закарпатській області в першому півріччі працювала тільки чотири місяці через злодіїв і неспр...
Впродовж минулої доби рятувальникам довелось виїхати на три пожежі, в яких було пошкоджено транспортні засоби.
Усі новини...

Останні коментарі

Всі права застережено. "Срібна Земля 2014"

Про нас | Зворотній зв’язок | RSS