Заява політичної партії Україна Соборна

183212102019Щодо проекту закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення»

Спроба поспіхом, під час війни з РФ, відкрити ринок землі без продуманої концепції її обігу, включення ринкових механізмів та процедур в системну концепцію аграрної реформи, повної кадастризації сільськогосподарських земель, інвентаризації прав землеволодіння і землекористування, створення необхідної інфраструктури, роз’яснення і забезпечення власникам земельних паїв їхніх прав виглядає злочинною авантюрою і складає загрозу безпеці та суверенітету України.

Вважаємо за необхідне назвати ці загрози:

В умовах війни, без будь-якого перехідного періоду, без реформованої судової системи та продуманої концепції модернізації аграрної галузі це призведе до продажу державних земель та земель власників паїв за безцінь, в тому числі під кримінальним позаправовим примусом.

Передбачена в поданому до Верховної Ради України законопроекті можливість купівлі землі юридичними особами, без обмежень стосовно кінцевого бенефіціара, а також без заборони купувати землю в Україні громадянам країни-агресора РФ, пов’язаних з ними та юридичними особами РФ, відкриє шлях до економічного захоплення України РФ по частинам.

Передбачений дозвіл зі старту купувати в одні руки до 200 тисяч гектарів землі, в т.ч. юридичним особам, без будь-яких інших умов призведе до створення супермонополістичного землеволодіння в Україні, подолати яке мирним шляхом не вдасться.

При зговорі пов’язаних між собою нових первинних землевласників цілі райони і області можуть переходити під їхній контроль.

Відсутність жорстких умов щодо землеволодіння та землекористування несе загрозу загрозу продовольчій, соціальній та демографічній безпеці держави.

Тому ми закликаємо Президента України, Верховну Раду України, Кабінет Міністрів України припинити поспішні дії стосовно вирішення питання обігу землі, провести фахові дискусії в експертному і політичному середовищі, роз’яснити власникам земельних паїв та фермерам-землекористувачам їхні права, переваги того чи іншого способу обігу землі.

Для цього необхідний перехідний період, протягом якого закінчити кадастризацію земель, провести інвентаризацію прав землеволодіння і землекористування, дати можливість власникам земельних паїв, а також їхнім нащадкам здійснити необхідні юридичні процедури щодо прав власності, створити інфраструктуру обігу землі.

До прийняття цього Закону Президент України повинен особисто дати відповіді українцям на наступні питання:

Як влада бачить функціонування аграрного сектору в цілому, яку аграрну реформу збирається проводити, як саме пропонований спосіб обігу землі сприятиме реалізації такої аграрної реформи?

Як пропонований владою спосіб обігу землі вплине на стан продовольчої, соціальної і демографічної безпеки держави?

Як будуть забезпечені права власників земельних паїв та їхніх спадкоємців? Які переваги і перспективи вони отримають від пропонованого способу обігу землі?

Які наслідки прогнозуються для нинішніх землекористувачів — фермерів і крупних агрохолдингів та для об’єднаних територіальних громад?

Як Президент бачить роль держави в регулюванні процесів обігу землі?

Без аргументованих відповідей на ці питання та широкої суспільної дискусії будь-які поспішні кроки щодо цього питання є вкрай небезпечними для держави і українського народу.

Закликаємо звернути увагу на те, що здійснювана адміністративно-територіальна реформа в Україні та одна з її ключових засад – добровільне творення об’єднаних територіальних громад виносить на порядок денний головне завдання їх існування – забезпечення прав громад володіти і розпоряджатися земельними ресурсами, які є у їх підпорядкуванні.

Президент України, як гарант Конституції, зобов’язаний забезпечити права та інтереси громадян у цих низових ланках територіальної структури держави. Вимагаємо звернути на це першочергову увагу.

З огляду на вказане вважаємо запровадження вільного обігу сільськогосподарських земель передчасним і необдуманим кроком який зашкодить інтересам територіальних громад та окремим громадянам та поставить під сумнів бажання Президента України забезпечувати їх конституційні права.

Земля – найбільша цінність українського народу, оскільки Україна – історично аграрна країна.

Питання землі завжди було ключовим для українців, для яких земля є частиною їхнього генетичного коду. Це питання може вважатися вирішеним, якщо воно буде вирішено по справедливості. Всі інші варіанти призведуть до кривавих переділів, як це неодноразово вже було в історії.

Всі можливі негативні наслідки, пов’язані з поспішним прийняття цього Закону ляжуть персонально на чинного Президента України.

Українець ніколи не погодиться жити “на нашій, не своїй землі”.

За дорученням Центральної координаційної ради партії

Голова політичної партії

Україна Соборна

Тетяна Яхеєва

м. Київ,

12 жовтня 2019 р.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

us1

Популярні новини

Суддя Ужгородського міськрайонного суду Василь Бедьо ухвалив рішення про стягнення з Ужгородської міської ради 301 тис. грн. на ко...
В Україні довідковий курс долара 15 жовтня становитиме 24,53 грн/$. Таким, чином, за довгі вихідні валюта збільшиться в ціні прибл...
Не минуло й року, як українська православна церква отримала Синодальний Патріарший Томос про автокефалію і стала однією з 15 поміс...
Усі новини...

Останні коментарі

Всі права застережено. "Срібна Земля 2014"

Про нас | Зворотній зв’язок | RSS