Модернізовані вертольоти можуть без проблем перелетіти всю Україну без дозаправки і набрати висоту у три Говерли

airlinПотужнішими, швидшими і функціональнішими повернулися після ремонту та модернізації Мі-8 МСБВ та Мі-8 МТВ до бригади транспортної авіації. Офіцери частини зазначають, що від старих бортів залишилися фактично одні фюзеляжі

Після капітального ремонту та модернізації до бригади транспортної авіації повернулися два вертольоти — Мі-8 МСБВ та Мі-8 МТВ. Один — із «Мотор Січі», другий — з Конотопського «Авіакону». Повернулися не просто перефарбованими та з українськими написами на фюзеляжі, а й значно потужнішими, швидшими, функціональнішими, економнішими, з новітнім обладнанням. Льотчикам та інженерам довелося навіть оперативно перенавчатись, аби не виникло проблем із польотами і обслуговуванням «новинок». Від старих бортів тут мало що залишилось, один із вертольотів навіть модифікацію в ході апгрейду змінив

«Тепер наш «Джмелик» може без проблем всю Україну перелетіти без дозаправки і набрати висоту у три Говерли», — хвалиться заступник командира вертолітної ескадрильї і додає, що кожному гвинтокрилу в частині дають ім’я. На «Мустанга», він же Мі-8 МТВ (до модернізації — Мі-8 МТ), у бригаді покладають не менші надії. Цей борт активно залучався до виконання фронтових завдань й у попередньому «амплуа», тепер же — і поготів.

— Потреба у модернізованих бортах була гострою, — ділиться офіцер. — Хоча їхній дефіцит і зараз не усунуто, проте приємно, що ситуація поступово поліпшується. Вертоліт є основною одиницею малої авіації, адже літак не скрізь може сісти, він не такий маневрений та й дорожчий у експлуатації. Пам’ятаю, як 2014-го ми силами бригади підіймали всі вертольоти, які тільки можна. В буквальному сенсі витягали борти з бур’яну, розбирали, перебирали до гвинтика, тестували, ремонтували, фарбували… Тоді ми екстрено підняли в небо і «Мустанг», що зараз прийшов модернізований.

 

Якщо до 2014-го бригада виконувала переважно транспортувальні завдання, то із початком війни в Україні довелося демонструвати ворогу ще й ударну міць… Тож модернізовані вертольоти — багатоцільові. Ними можна й особовий склад перевозити, і поранених евакуювати, і вогневих ударів завдавати.

— Ось, бачите, контейнери висять для ракет калібру 80 мм типу «повітря-земля», — каже заступник командира вертолітної ескадрильї, вказуючи на оновлений Мі-8 МСБВ. — Після капітального ремонту вертоліт може випускати по 16 ракет за один раз. На попередніх версіях максимум становив вісім ракет. Тобто борт прийшов до нас удвічі потужнішим. Також на нього поставили комплекс захисту від ПЗРК. І це далеко не перша машина в Україні, що виходить з таким обладнанням. Такий «бонус» додав вертольоту безпеки.

Капітан Костянтин Ніколаєв, командир вертолітної ланки, який безпосередньо «переганяв» вертоліт Мі-8 МТВ із заводу до частини, не приховує радості. Офіцер є справжнім старожилом бригади і зізнається, що таких подарунків авіатори частини вже років із десять не отримували.

— Ви навіть не уявляєте, яка це гордість — летіти на новому вертольоті в частину, де тебе чекають повним складом. Цю «ластівочку» важко назвати відремонтованим бортом, фактично це новий вертоліт. Як льотчик можу сказати, що пілотувати модернізований борт стало ще зручніше. Машину обладнали сучасним метеолокатором, що дозволяє в польоті визначити, де є грозовий фронт чи інші несприятливі умови, в які краще не потрапляти. В бойових умовах не завжди є зв’язок із метеослужбою, а завдяки спеціальному локатору нам буде легше орієнтуватись і обходити небезпечні ділянки неба. Також борт дообладнаний двома стаціонарними GPS, що значно спростять роботу. Але найбільше порадувало навіть не це… Коли був на заводі, вдалося роздивитися ще два борти, які вже до Нового року мають з’явитись у нашій частині. Тож гарних новин я привіз багато.

Фахівці інженерно-технічної служби бригади перед тим, як прийняти в авіазаводу роботу, уважно оглянули кожний гвинтик техніки, відкрили кожну панель… Майор Гречківський, старший бортовий інженер частини, пояснює, що від старих бортів фактично залишилися тільки фюзеляжі. Ми спілкуємось із офіцером у кабіні Мі-8 МСБВ, де він показує результати модернізації.

— Раніше в нашій бригаді такого вертольота не було, тому я проходив перенавчання в Борисполі. Я у бригаді з 2003 року, а таку модернізовану техніку приймаю вперше. Погляньте — кабіна повністю нова, із сучасною, зручною арматурою. Поставили двигуни нового типу, значно потужніші. Завдяки цьому збільшилась і можлива висота польоту, і швидкість, і якість виконання завдань. За злітної ваги в 12 тонн вертоліт може піднятися на 6 тисяч метрів. Борт прийшов із розширеними баками, що дозволяє йому долати значно більші відстані. Тисяча кілометрів для нього — взагалі не проблема! Що стосується озброєння, поставили по три підвіски балочних тримачів. Змінилась якість радіозв’язку — додали нові радіостанції, основну і резервну. Радує ще й відносна економічність вертольота, значно знижуються затрати на його експлуатацію і обслуговування.

Анастасія ОЛЕХНОВИЧ, «Народна армія»

Додати коментар


Захисний код
Оновити

us1

Популярні новини

Як повідомляє Закарпаття онлайн, на площі Поштовій, в центрі Ужгорода під час несанкціонованого будівництва відкопали невідомий пі...
З відповідним листом активісти ГО «Учасників революції гідності, ветеранів війни, волонтерів та добровольців «ЄДНІСТЬ&...
За інформацією ЗМІ у суботу, 6 липня президент приїде на Закарпаття, аби представити нового голову Закарпатської ОДА Ігора Бондаре...
Усі новини...

Останні коментарі

Всі права застережено. "Срібна Земля 2014"

Про нас | Зворотній зв’язок | RSS