ВІЗЕт

250px Wieseth in AN.svgЗ три десятиліття тому, коли об’єднана Німеччина  лише починала «жити по-новому», один мій знайомий мав змогу відвідати цю країну. Повертаючись додому, він зауважив, що німецькі дороги у східному напрямку буквально запроторені вживаними, але ще дуже добротними вантажівками, тракторами, комбайнами, екскаваторами та іншою сільськогосподарською і будівельною технікою, яку придбали від «східних» німців і везли додому громадяни Чехії, Польщі, Словаччини. Натомість наші співвітчизники масово скуповували від німців і везли на батьківщину старі «Audi», BMW і «Мerсedes».

Сусіди нації, що об’єдналася по закінченні холодної війни та падіння Берлінського муру, викуповували за безцінь цілком добротні засоби виробництва, аби розвивати власну економіку, збирати урожаї, зводити виробничі і житлові будівлі та отримувати прибутки, що дозволило їм через декілька років купувати у салонах нові «Мerсedes».  Українці ж інвестували власні важко зароблені, часто й останні кошти, в оновлення потужного німецького автопрому, викуповуючи автівки престижних марок, які перебували за крок від утилізації. «Якщо не зміниться менталітет наших громадян – Україна приречена», – з нотками суму і розпачу сказав тоді мій знайомий.

Чому ця історія майже 30-річної давності пригадалася мені сьогодні? Минулої суботи, 6 липня, в Ужгороді Президент В. Зеленський представляв нового голову ОДА Закарпаття. Виснажена словесною тріскотнею і чиновницькими маніпуляціями попереднього губернатора громадськість області очікувала від новообраного, сповненого амбіцій молодого Президента, з яким пов’язувала надії на докорінне оновлення суспільства, нові месиджі стосовно соціально-економічного розвитку області, яка тривалий час потерпає від безробіття, хижацького нищення лісів, систематичних екологічних лих та інших бід.

Найбільш активні закарпатці самоорганізувалися на зустріч з Президентом, аби безпосередньо донести йому свій біль і тривогу за долю краю. І знаєте, про які проблеми йшлося на так очікуваній зустрічі? Боротьбу з контрабандою та пільги «євробляхерам».

Жодної тобі розмови як з представниками місцевої влади, так і з громадськістю, стосовно пріоритетів розвитку економіки області, залучення інвестицій, створення нових підприємств, розблокування децентралізаційної реформи та підтримку ініціатив місцевого самоврядування, розвитку транскордонної співпраці з сусідами, осучаснення дуже занедбаної за останні роки соціальної інфраструктури та катастрофічної «убитості» доріг ніхто й не починав. Ні Президент, ні представники його свити, ні місцеві очільники, ні прості громадяни…

Невже й справді наш народ приречений вічно жити у сірості й злиднях, а вершиною його мрій є можливість заробити на «відбудові» Європи, щоб придбати і провезти в Україну стару «іномарку», уникнувши при цьому сплати податків, а потім добивати її на розтрощених українських дорогах?

Джерело: ДЕНЬ

Додати коментар


Захисний код
Оновити

us1

Популярні новини


Warning: filesize() [function.filesize]: stat failed for http://i1.ytimg.com/vi/_v4E9zlx69U/hqdefault.jpg in /var/www/vh-6373/data/www/sz.uz.ua/modules/mod_junewsultra/img/phpthumb.class.php on line 3375

Warning: filesize() [function.filesize]: stat failed for http://i1.ytimg.com/vi/8tEjPnvCda4/hqdefault.jpg in /var/www/vh-6373/data/www/sz.uz.ua/modules/mod_junewsultra/img/phpthumb.class.php on line 3375
«На парламентських виборах над Луганщиною вчергове познущалися, влаштували тут шоу з цукром».
Президенти США і Франції, Дональд Трамп та Еммануель Макрон, домовилися запросити Росію на саміт G7 ("Великої сімки") у 2020 році.
Журналіст сказала, що не має певності, що президент Зеленський не пристав на московську формулу, за якою на окупованих терит...
Усі новини...

Останні коментарі

Всі права застережено. "Срібна Земля 2014"

Про нас | Зворотній зв’язок | RSS