Осучаснена «Наталка Полтавка»

IMG 9348

 

17–18 лютого давня, проте як ніколи молода «Наталка Полтавка» була представлена хустському глядачеві на сцені Закарпатського обласного театру драми та комедії.

Незважаючи на те що Хуст – невеличке провінційне містечко, проте воно завжди славилося високим культурним розвитком, зокрема і в театральному мистецтві. Згадаймо театр «Нова сцена» і незабутнього Миколу Аркаса, братів Шерегіїв, Марію Петрашко. А якою плодючою була діяльність Хустського народного театру під керівництвом Всеволода Майданного!

 

Отож після тривалої театральної паузи хустський глядач по-справжньому «зголоднів» за сценічним видовищем. Ще з більшим трепетом чекав на зустріч із давньою, проте вічно юною «Наталкою Полтавкою», сподіваючись побачити від київських майстрів-постановників сцени щось справді грандіозне. Без надміру скажу: новою «Наталкою…» вдалося здивувати, захопити, зачарувати. Режисер-постановник – заслужений діяч мистецтв України Сергій Архипчук по-своєму інтерпретує події, які відбувалися майже два століття тому в українському селі. Сценічний простір спонукає його відійти від стереотипного висвітлення і наблизити виставу до сьогодення. Сміливо поєднуючи різні жанри театрального мистецтва, режисер використовує принцип декупажу, намагаючись представити публіці дії сучасного модерного театру, з його алегоріями, символами, глибоким підтекстом, що дає можливість кожному глядачеві по-своєму сприймати твір не лише очима, слухом, але й серцем.

 

Глядацька зала завмерла у напруженому чеканні. Завіса відкривається, і на сцені одне за одним неквапно з’являються усі актори театру в чорних костюмах, на тлі яких виділяється постать української дівчини Наталки (заслужена артистка України Мирослава Рибчук), що сумує за примарним щастям в уособленні Петра (арт. Василь Снітар). Чорний колір, темрява асоціюються із безпросвітною нуждою, мороком, блуканням у пошуку світла у часи Котляревського. А ще – кольором жалоби, смутку, в якому перебуває країна тепер, згадуючи натяками про солдат, яких «мати проводжає» на війну. Глибоко проймає й тема побратимства, втілена в образі Миколи (арт. Василь Бабич), й доводить, що справжній друг і на війні, і в коханні товариша не кине. Ще більше асоціацій зі сучасністю, коли думаєш про хабарництво, корупцію, крутійство, зверхність багатих над бідними, які яскраво представлені в образах Возного (арт. Анатолій Барна) та Виборного (арт. Олександр Анишинець). Порушується проблема материнської любові, яка балансує на межі з любов’ю до грошей в образі матері Терпилихи (арт. Олеся Чепелюк).

 

Приємно вразила присутніх сценографія талановитого столичного художника Ігоря Білецького. Декорації прості, але водночас дуже глибокі, метафоричні: птахи серед розмаїття гілок, що звели собі кубелечко, асоціюються із закоханими Петром і Наталкою, які прагнуть до сімейного щастя; «стіна сумнівів та обставин», що постала між закоханими у вигляді панельних вікон; камуфляжне вбрання та жовто-блакитні стрічки пов’язують нас із теперішніми подіями на Сході; гроші як спосіб маніпулювання; народна символіка в деяких елементах одягу (дизайн костюмів – Лариса Гончарова, Оксана Дорошенко) тощо.

 

Музичний супровід оркестру під керівництвом Олександра Локотоша наповнили дійство неповторною магічною аурою. Проте головною складовою, без якої вистава не відбулася б, стала чарівна, у своїй неповторній красі українська пісня, що тісно переплелася з усіма героями п’єси. Вона схвилювала до сліз, викликала шквал емоцій, пройняла до глибини.

 

Хочеться висловити щиру вдячність усім, хто доклав чималих зусиль, аби театр у Хусті всупереч усім перешкодам відбувся. Тож бажаємо новоствореній театральній трупі на чолі з мудрим керівником Василем Снітарем нових звершень, успішних проектів, підкорення глядацьких аудиторій не тільки нашого краю, але й далеко за його межами.

Христина ШКРОБИНЕЦЬ,

голова Хустського міськрайонного товариства «Просвіта»,

заслужений учитель України

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

us1

Популярні новини


Warning: filesize() [function.filesize]: stat failed for http://i1.ytimg.com/vi/iframe<span/hqdefault.jpg in /var/www/vh-6373/data/www/sz.uz.ua/modules/mod_junewsultra/img/phpthumb.class.php on line 3375
Около двухсот автомобилей на еврономерах частично перекрыли движение по Киевской трассе, в районе КПП «Дачное».
Великий голод 1932-33 років був чітко та свідомо організований центральними та місцевими органами Радянської влади.
Як історик за фахом, уже аж на схилі своїх літ, нарешті,зрозумів,що наука ”Історія» є профільною і обов’язковою...
Усі новини...

Останні коментарі

Всі права застережено. "Срібна Земля 2014"

Про нас | Зворотній зв’язок | RSS